«ПОГОДЖУЮ»
календарно-тематичні плани
на І семестр
“___” ____________ 2014 р.
«ПОГОДЖУЮ»
календарно-тематичні плани
на ІІ семестр
“___” ____________ 2015 р.
АЛГЕБРА 8 КЛАС
Календарно-тематичне планування для 8-их класів на 2014-2015
н. р. складено відповідно до збірника «Програми для загальноосвітніх навчальних
закладів. Математика. 5–12 класи» (видавництво «Перун», Київ, 2005р.), та в
науково-методичному журналі «Математика в школі» (2006 р., №2).
Тематичне планування орієнтоване на такі підручники:
ü
«Алгебра, 8» (автори
А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір)
№ з/п
|
Дата уроку
|
Тема уроку
|
Примітка
|
|
8-А
|
8-Б
|
|||
І семестр
2 год на тиждень, у І семестрі - 32 год
І. РАЦІОНАЛЬНІ ВИРАЗИ (29 год)
Основна мета — ввести
поняття степеня з цілим показником та його властивості;
алгебраїчного дробу, раціонального виразу і дробового
раціонального виразу, стандартного вигляду числа; навчити виконувати тотожні
перетворенню дробів і раціональних
виразів та знаходити допустимі значення змінних виконувати дії над дробами, розв'язувати раціональні
рівняння.
Учні повинні:
Учні повинні:
мати уявлення про
ü степінь з нульовим показником, цілим від'ємним показником, його властивості;
ü стандартний вигляд числа, алгебраїчний дріб, раціональний вираз і дробовий раціональний вираз;
ü тотожні перетворення виразів із алгебраїчними
дробами;
ü раціональні рівняння;
знати
ü правила виконання дій над степенями з цілим показником;
ü правило ділення степенів з цілим показником;
ü основну властивість дробу;
ü уміти спрощувати числові і найпростіші буквені
вирази з цілим показником; записувати числа в стандартному вигляді;
ü розпізнавати алгебраїчний дріб серед інших буквених виразів;
ü використовувати основну властивість алгебраїчного дробу;
ü знаходити суму, різницю, добуток і частку двох алгебраїчних дробів;
ü виконувати тотожні перетворення раціональних виразів;
ü розв'язувати нескладні раціональні рівняння.
Розпізнає цілі раціональні вирази, дробові раціональні вирази,
наводить приклади таких виразів.
Описує алгоритм скорочення дробу
Формулює:
основну властивість дробу; властивості степеня з
цілим показником;
правила: додавання, віднімання, множення, ділення дробів,
піднесення дробу до степеня; умову рівності дробу нулю;
означення: степеня з нульовим показником:
степеня з цілим від'ємним показником; стандартного вигляду числа.
Обґрунтовує властивості степеня з цілим показником
Розв'язує вправи, що передбачають:
скорочення дробів; зведення дробів
до нового (спільного) знаменника; знаходження суми, різниці, добутку, частки
дробів; тотожні перетворення раціональних виразів; розв'язування рівнянь зі
змінною в знаменнику дробу; виконання дій над степенями з цілим показником;
запис числа в стандартному вигляді, побудову і читання графіка функції .
1.
|
Повторення
програмного матеріалу за 7 клас
|
|||
2.
|
Повторення
програмного матеріалу за 7 клас
|
|||
3.
|
Вхідне діагностичне оцінювання
|
Тема 1. Алгебраїчні
дроби.
Додавання і
віднімання алгебраїчних дробів (10 год)
4.
|
Поняття
раціонального виразу. Тотожності
|
|||
5.
|
Основна
властивість дробу. Скорочення дробів
|
|||
6.
|
Розв'язування
вправ. Самостійна робота
|
|||
7.
|
Додавання
і віднімання дробів з однаковими знаменниками
|
|||
8.
|
Додавання
і віднімання дробів з різними знаменниками
|
|||
9.
|
Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками
|
|||
10.
|
Розв'язування
вправ
|
|||
11.
|
Розв'язування
вправ. Самостійна робота
|
|||
12.
|
Розв'язування
вправ
|
|||
13.
|
Тематична контрольна робота № 1
з теми: «Алгебраїчні дроби. Додавання і
віднімання алгебраїчних дробів»
|
Тема 2. Множення та
ділення алгебраїчних дробів.
Тотожні перетворення
раціональних виразів (11 год)
14.
|
Аналіз контрольної роботи. Множення дробів
|
|||
15.
|
Піднесення дробу до степеня
|
|||
16.
|
Розв'язування вправ. Самостійна
робота
|
|||
17.
|
Ділення дробів
|
|||
18.
|
Розв'язування вправ
|
|||
19.
|
Тотожні перетворення раціональних виразів.
|
|||
20.
|
Тотожні перетворення раціональних виразів.
|
|||
21.
|
Розв'язування вправ. Самостійна
робота
|
|||
22.
|
Раціональні рівняння
|
|||
23.
|
Розв'язування вправ.
|
|||
24.
|
Тематична контрольна робота № 2
з теми: «Множення та ділення
алгебраїчних дробів.
Тотожні перетворення раціональних виразів»
|
Тема 3. Степінь із
цілим показником. Стандартний вигляд числа
(8 год)
25.
|
Аналіз контрольної роботи. Степінь із
цілим від'ємним показником
|
|||
26.
|
Властивості
степеня із цілим показником
|
|||
27.
|
Розв'язування
вправ. Самостійна робота
|
|||
28.
|
Стандартний
вигляд числа
|
|||
29.
|
Функція
, її графік і властивості
|
|||
30.
|
Розв'язування
вправ
|
|||
31.
|
Тематична контрольна робота № 5
з теми: «Степінь із цілим
показником. Стандартний вигляд числа»
|
|||
32.
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення та
систематизація матеріалу, вивченого в І семестрі
|
ІІ семестр
2 год на тиждень, у II семестрі – 38 год
№ з/п
|
Дата уроку
|
Тема уроку
|
Примітка
|
|
8-А
|
8-Б
|
|||
ІІ. КВАДРАТНІ КОРЕНІ. ДІЙСНІ ЧИСЛА ( 14 год )
Основна мета — ввести
поняття квадратного кореня, арифметичного кореня і його властивостей; ірраціонального числа і дійсного числа; навчити виконувати тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені.
Учні повинні:
мати уявлення про
ü квадратний корінь;
ü арифметичний квадратний корінь;
ü розширення поняття числа;
ü ірраціональні та дійсні числа.
знати
ü властивості арифметичного квадратного кореня;
ü тотожності
уміти
ü знаходити значення арифметичного квадратного кореня;
ü застосовувати властивості арифметичного квадратного кореня для спрощення виразів.
Описує поняття: раціональне число; ірраціональне
число; дійсне число.
Наводить приклади: раціональних чисел;
ірраціональних чисел.
Класифікує дійсні числа.
Використовує тотожності
Формулює:
означення: квадратного кореня з числа, арифметичного квадратного
кореня з числа;
властивості арифметичного квадратного кореня.
Обґрунтовує властивості арифметичного
квадратного кореня.
Розв'язує вправи, що передбачають:
застосування поняття арифметичного
квадратного кореня для обчислення значень виразі», спрощення виразів,
розв'язування рівнянь, порівняння значень виразів; перетворення виразів із
застосуванням винесення множника з-під знака кореня, внесення множника під знак
кореня, звільнення від ірраціональності в знаменнику дробу; аналіз
співвідношень між числовими множинами та їх елементами.
Тема 4. Квадратні
корені (14 год)
33.
|
Аналіз
контрольної роботи. Функція у = х2 та її графік
|
|||
34.
|
Квадратні
корені. Арифметичний квадратний корінь. Тотожність
|
|||
35.
|
Рівняння
х2 = а
|
|||
36.
|
Раціональні,
ірраціональні та дійсні числа. Числові множини.
|
|||
37.
|
Властивості
арифметичного квадратного кореня. Тотожності ,
|
|||
38.
|
Розв'язування
вправ. Самостійна робота
|
|||
39.
|
Винесення
множника за знак кореня. Внесення множника під знак кореня
|
|||
40.
|
Тотожні
перетворення виразів, що містять квадратні корені
|
|||
41.
|
Звільнення
від ірраціональності в знаменнику або чисельнику дробу
|
|||
42.
|
Розв'язування
вправ
|
|||
43.
|
Розв'язування
вправ. Самостійна робота
|
|||
44.
|
Функція y, її графік та властивості
|
|||
45.
|
Розв'язування
вправ
|
|||
46.
|
Тематична контрольна робота № 6 з теми: «Квадратні корені»
|
ІІІ. КВАДРАТНІ РІВНЯННЯ (18 год)
Основна мета — ввести
означення квадратного рівняння і ввести формулу його
коренів; сформувати вміння розв'язувати квадратні
рівняння і застосовувати їх до розв'язування задач.
Учні повинні:
мати уявлення про
ü квадратне рівняння (повне і неповне; зведене);
ü знати означення квадратного рівняння;
ü формули дискримінанта, коренів квадратного рівняння; залежність між значенням дискримінанта та кількістю коренів
квадратного рівняння;.
уміти
ü розпізнавати квадратні рівняння серед інших
рівнянь;
ü розв'язувати квадратні рівняння за формулою коренів
квадратного рівняння;
ü знаходити суму та добуток коренів зведеного квадратного рівняння за теоремою Вієта;
ü розв'язувати раціональні рівняння, що зводяться до квадратних рівнянь;
ü розв'язувати нескладні, зокрема біквадратні рівняння за допомогою заміни змінної;
ü розв'язувати нескладні текстові задачі на складання
квадратних рівнянь і рівнянь, що
зводяться до квадратних.
Наводить приклади квадратних рівнянь різних видів
(повних, неповних, зведених), квадратних тричленів
Записує і пояснює: формулу коренів квадратного
рівняння; способи розв'язування неповних квадратних рівнянь; формулу
розкладання квадратного тричлена на множники.
Формулює:
означення: квадратного рівняння; кореня
квадратного тричлена;
теорему Вієта і обернену до неї теорему.
Обґрунтовує теорему Вієта.
Розв'язує вправи, що передбачають:
знаходження коренів квадратних
рівнянь різних видів; застосування теореми Вієта і оберненої до неї теореми;
розкладання квадратного тричлена на множники; знаходження коренів рівнянь, що
зводяться до квадратних; складання і розв'язування квадратних рівнянь і
рівнянь, що зводяться до них. як математичних моделей текстових задач.
Тема 5. Квадратні
рівняння.
Формула коренів
квадратного рівняння (9 год)
47.
|
Аналіз
контрольної роботи. Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння
|
|||
48.
|
Розв'язування
вправ
|
|||
49.
|
Формула
коренів квадратного рівняння
|
|||
50.
|
Розв’язування квадратних рівнянь
|
|||
51.
|
Розв'язування
вправ. Самостійна робота
|
|||
52.
|
Теорема
Вієта
|
|||
53.
|
Розв'язування
вправ. Самостійна робота
|
|||
54.
|
Розв'язування
вправ
|
|||
55.
|
Тематична контрольна робота № 6 з теми: «Квадратні рівняння.
Формула коренів квадратного рівняння»
|
Тема 6.
Розв’язування раціональних рівнянь, що зводяться до квадратних, і застосування
їх при розв’язуванні задач (9 год)
56.
|
Аналіз контрольної роботи. Квадратний тричлен, його корені. Розкладання
квадратного тричлена на лінійні множники
|
|||
57.
|
Розв'язування вправ
|
|||
58.
|
Розв'язування раціональних рівнянь, що зводяться до квадратних,
біквадратні рівняння
|
|||
59.
|
Рівняння, що розв'язуються за допомогою заміни змінної
|
|||
60.
|
Розв'язування вправ. Самостійна
робота
|
|||
61.
|
Розв'язування задач за допомогою квадратних рівнянь та рівнянь, що
зводяться до квадратних
|
|||
62.
|
Розв'язування задач
|
|||
63.
|
Розв'язування вправ
|
|||
64.
|
Тематична контрольна робота № 7 з теми: «Розв’язування
раціональних рівнянь, що зводяться до квадратних, і застосування їх при
розв’язуванні задач»
|
ІУ. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ
НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
(6 год.)
65.
|
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування вправ
|
|||
66.
|
Раціональні вирази
|
|||
67.
|
Квадратні корені та рівняння
|
|||
68.
|
Контрольна робота № 8 (підсумкова)
|
|||
69.
|
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування вправ
|
|||
70.
|
Підсумкове повторення та оцінювання за рік
|
Немає коментарів:
Дописати коментар