середу, грудня 24

Цікаві задачки у віршах

 

Скільки кур і скільки овець

На подвір’я біля хати
Вийшов  Вовчик погуляти.
Походжа немов би пан
І склада тим часом план.
Для сестрички, для Танюші,
Загадаю я задачу!

Хай мота мізки на вуши
Вона ж, ніби, не ледача.
Он у лузі, біля ставу,
Ходять вівці й кури…
Порахую їхні ноги
Зараз у натурі.
А Танюша хай рішає,
І нехай хоч плаче
Допомоги в розв’язанні
Не надам задачі.
Тридцять шість є кур й овець,
Це я добре знаю,
Бо щовечора сусідка
В двір їх заганяє.
Скільки лап має худоба?
Довго міркував
І нарешті цілу сотню
Ніг  нарахував.
Запитання до задачі
Склав він на кінець:
Скільки кур в сусідки Маші?
І скільки овець?

Чорт і ледащо

Ходить-бродить по селу
Чоловік ледачий…
- Грошенят би хто підкинув
Бідолаха плаче.
Піти десь та заробить –
Не його натура!
Якби зразу й на халяву –
Дрижить в нього шкура.
Не встиг навіть і подумать,
Сівши десь під мостом,
Чорт з’явився перед  очі
Невеличкий ростом.
Я, - говорить дідько йому, -
Люблю таких мачо –
Працювати неохочих,
Себто, чуть ледачих.
Знаю є там у кишені
Трохи грошенят
Можу Вам їх вдвічі збільшить…
Як на це пан-брат?!
Ох з’явилось щастя ніби
Звідки не чекав
Ледар трусонув кишені
І «давай» сказав.
А чортяка крутить хвіст,
Бороду щипає:
- Я задарма не працюю!
Кожен про це знає!
Світ важкий тепер настав,
Це суцільний стрес…
Й на контору нашу тисне
Податковий прес.
Ви ж не вчора народились
Й знаєте, що нині
За всі послуги у нас
Беруть комісійні.
Я багато не візьму
Й зостанемось в мирі
Два по десять копійками
Потім ще чотири.
Тут ледащо інтенсивно
Чеше за вушами:
Може, дідьку лисий, тебе
Направить до мами?
Що мені ти тут правендиш
Штучки юридичні
Я готовий уже гроші
Заробляти лічні.
Ти скажи мені таке,
Бісова худобо,
Чи за носа ти мене
Водитимеш довго!?
Бо я вмить тобі управлю
Рога та копита,
Якщо мене не научиш,
Що треба робити.
Посміхнулася широко
Бісова личина:
Запрягайте, щас поїдем!
Потерпіть, мужчина!
Залишилось нам формальність
Одну уладнати.
Цю угоду треба кров’ю
Пане  підписати.
Не духовні в мене плани,
Плани комерційні,
Ваша душа буде з вами –
Мені ж комісійні!
Оцей міст, що перед нами
Перейдете, пане,
Ваших грошей у кармані
Вдвічі більше стане.
Там заплатите мені
Мої комісійні,
Й розпрощаємось із вами –
Обоє ми вільні.
Цю угоду повторити
Можна скільки хочеш,
Лиш би справно комісійні
Сплачувались гроші!
Все ледащо підписав,
Взяв чорта за хвіст
І швиденько з ним під ручки
Перейшов він міст.
У кишені грошей дійсно
Вдвічі більше стало,
Заплатив він комісійні,
Ще хватить й на сало.
- Якщо ще раз перейду, -
Ледащо мізкує, -
Ще й чекуню прикуплю,
Мене чорт не взує!
Ну, а ще раз міст здолаю  –
Буде похмелитись ,
Щоб фартило  так в житті
Треба народитись.
Перейшов ледар удруге
Славний цей місток,
Після сплати комісійних –
Третій ще разок…
Зустрічає його там
Хвостатий придаток:
- Щоб спокійно, - каже, - спалось –
Заплати податок!
І очиськами своїми
Бісики пускає,
Комісійні лиш у дядька
Добре це він знає.
Як же так все сталось?
Що то за контора?
Обібрала все до нитки
Клята ця потвора!
Зник чортяка із грошима,
Ледар сів і плаче,
Якщо в школі не навчився,
Розв’язать задачі.
Ну, а це, серйозна справа
Хай поможе мама й татко,
Підкажіть скільки грошей,

Мав ледащо на початку?

Немає коментарів:

Дописати коментар