«ПОГОДЖУЮ»
календарно-тематичні плани
на І семестр
“___” ____________ 2014 р.
«ПОГОДЖУЮ»
календарно-тематичні плани
на ІІ семестр
“___” ____________ 2015 р.
ГЕОМЕТРІЯ, 9 КЛАС
Календарно-тематичне планування для 9-их класів на
2014-2015 н. р. складено відповідно до збірника «Програми для загальноосвітніх
навчальних закладів. Математика. 5–12 класи» (видавництво «Перун», Київ,
2005р.), та в науково-методичному журналі «Математика в школі» (2006 р., №2).
Тематичне планування орієнтоване на такі підручники:
ü
«Геометрія, 9» (автори А.П. Єршова та ін.)
№ з/п
|
Дата уроку
|
Тема уроку
|
Примітка
|
|
9-А
|
9-Б
|
|||
І семестр
2 год на тиждень, у І семестрі - 32 год
І. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (15 год)
Пояснює, що таке синус, косинус і тангенс кутів від 0 до
180°.
Формулює теореми косинусів і синусів.
Описує основні випадки розв'язування трикутників та алгоритми
їх розв'язування.
Доводить теореми синусів і косинусів.
Розв'язує трикутники. Застосовує алгоритми розв'язування трикутників до
розв'язування прикладних задач.
Використовує формули для знаходження площі
трикутника (Герона, за двома сторонами і кутом між ними, за радіусом вписаного
і описаного кола) в розв'язуванні задач.
Тема 1.
Розв'язування трикутників ( 9 год )
1.
|
|
|
Синус,
косинус і тангенс кутів від 0° до 180°
|
|
2.
|
|
|
Тотожності
sin2α + cos2α =
1,
sin (180° - α) = sinα,
cos (180° - α) = -cosα,
sin (90° - α) = cos α,
cos (90° - α) = sin α |
|
3.
|
|
|
Теорема
косинусів
|
|
4.
|
|
|
Наслідки
теореми косинусів
|
|
5.
|
|
|
Теорема
синусів
|
|
6.
|
|
|
Розв’язування
трикутників
|
|
7.
|
|
|
Розв’язування трикутників. Самостійна
робота
|
|
8.
|
|
|
Застосування алгоритму розв’язування трикутників до розв’язування
прикладних задач
|
|
9.
|
|
|
Тематична контрольна робота № 1
|
|
Тема 2. Формули
площі трикутників (6 год)
10.
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Знаходження площі трикутників за двома
сторонами і кутом між ними
|
|
11.
|
|
|
Знаходження площі трикутників за радіусом вписаного й описаного кіл
|
|
12.
|
|
|
Формула Герона
|
|
13.
|
|
|
Розв’язування задач. Самостійна
робота
|
|
14.
|
|
|
Розв’язування задач
|
|
15.
|
|
|
Тематична контрольна робота № 2
|
|
ІІ. ПРАВИЛЬНІ МНОГОКУТНИКИ (7 год)
Описує круговий сектор і сегмент.
Формулює:
означення правильного многокутника;
теореми: про відношення довжини кола до його діаметра; про
площу круга.
Записує і пояснює формули:
·
радіусів вписаного і описаного кіл
правильного многокутника;
·
радіусів вписаного і описаного кіл
правильного трикутника, чотирикутника (квадрата), шестикутника;
·
довжини кола і дуги кола;
·
площі круга, сектора і сегмента.
Будує правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник.
Доводить формули радіусів вписаних і описаних кіл правильних
многокутників.
Застосовує вивчені означення і властивості до
розв'язування задач.
Тема 3. Правильні
многокутники (7 год)
16.
|
|
|
Правильні
многокутники. Формули радіусів вписаних й описаних кіл правильних
многокутників
|
|
17.
|
|
|
Розв’язування
задач
|
|
18.
|
|
|
Побудова
правильних многокутників
|
|
19.
|
|
|
Довжина
кола. Довжина дуги кола.
|
|
20.
|
|
|
Площа
круга та його частин. Самостійна робота
|
|
21.
|
|
|
Розв’язування
задач
|
|
22.
|
|
|
Тематична контрольна робота № 3
|
|
ІІІ. ДЕКАРТОВІ КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ (10 год)
Описує прямокутну систему координат.
Розпізнає рівняння кола та прямої.
Записує і доводить формули координати середини
відрізка та відстані між двома точками.
Застосовує вивчені формули і рівняння фігур до розв'язування задач.
Тема 4. Декартові
координати на площині (10 год)
23.
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Прямокутна система координат на площині.
Відстань між двома точками із заданими координатами
|
|
24.
|
|
|
Координати середини відрізка
|
|
25.
|
|
|
Поняття про рівняння фігури. Рівняння кола
|
|
26.
|
|
|
Рівняння прямої
|
|
27.
|
|
|
Розв’язування задач
|
|
28.
|
|
|
Розв’язування задач. Самостійна
робота
|
|
29.
|
|
|
Метод координат
|
|
30.
|
|
|
Розв’язування задач
|
|
31.
|
|
|
Тематична контрольна робота № 4
|
|
32.
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач
|
|
ІІ семестр
2 год на тиждень, у ІІ семестрі - 38 год
IV. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ (9 год)
Описує симетрію відносно точки і прямої, паралельне
перенесення, поворот; рівність фігур; перетворення подібності, гомотетію,
подібність фігур.
Будує фігури, в які переходять дані фігури при
переміщеннях та перетвореннях подібності.
Наводить приклади фігур, які мають вісь симетрії,
центр симетрії; подібних фігур.
Формулює властивості переміщення та перетворення подібності;
теорему про відношення площ подібних фігур.
Застосовує вивчені означення і властивості до
розв'язування задач
Тема 5 . Геометричні
перетворення (10 год)
33.
|
|
|
Поняття про перетворення фігур. Переміщення та його властивості. Рівні
фігури
|
|
34.
|
|
|
Симетрія відносно точки. Симетрія відносно прямої.
|
|
35.
|
|
|
Поворот
|
|
36.
|
|
|
Паралельне перенесення
|
|
37.
|
|
|
Перетворення подібності та його властивості. Площі подібних фігур
|
|
38.
|
|
|
Розв’язування задач
|
|
39.
|
|
|
Гомотетія
|
|
40.
|
|
|
Розв’язування задач. Самостійна
робота
|
|
41.
|
|
|
Розв’язування задач
|
|
42.
|
|
|
Тематична контрольна робота № 5
|
|
V. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ (10 год)
Описує вектор, модуль і напрям вектора, координати
вектора, дії над векторами, рівність і колінеарність векторів.
Відкладає вектор, рівний даному; вектор,
рівний сумі (різниці) векторів.
Формулює:
властивості дій над векторами;
означення скалярного добутку векторів, його
властивості.
Застосовує вивчені означення і властивості до
розв'язування задач.
Тема 6. Вектори на площині (10
год)
43.
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність
векторів. Колінеарні вектори
|
|
44.
|
|
|
Дії над векторами
|
|
45.
|
|
|
Дії над векторами
|
|
46.
|
|
|
Координати вектора
|
|
47.
|
|
|
Координати вектора
|
|
48.
|
|
|
Розв’язування задач. Самостійна
робота
|
|
49.
|
|
|
Скалярний добуток векторів
|
|
50.
|
|
|
Розв’язування задач. Самостійна
робота
|
|
51.
|
|
|
Розв’язування задач
|
|
52.
|
|
|
Тематична контрольна робота № 6
|
|
VI. ПОЧАТКОВІ ВІДОМОСТІ ІЗ СТЕРЕОМЕТРІЇ (8 год)
Описує взаємне розміщення в просторі двох прямих; прямої
та площини; двох площин.
Пояснює, що таке:
пряма призма, піраміда, циліндр, конус, куля та їх елементи;
поверхня і об'єм многогранника і тіла обертання.
Зображує і знаходить на малюнках многогранники і тіла
обертання та їх елементи.
Записує і пояснює формули площ поверхонь і об'ємів
зазначених у програмі геометричних фігур.
Застосовує вивчені означення і властивості до розв'язання задач у т. ч. прикладного
змісту.
Тема 7. Початкові
відомості із стереометрії (8 год)
53.
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Взаємне розміщення прямих у просторі
|
|
54.
|
|
|
Взаємне розміщення прямої та
площини у просторі. Перпендикуляр до площини. Взаємне розміщення площин у
просторі
|
|
55.
|
|
|
Многогранники. Пряма призма. Площа поверхні й об’єм призми
|
|
56.
|
|
|
Піраміда. Площа поверхні й об’єм піраміди
|
|
57.
|
|
|
Тіла обертання. Циліндр. Площа поверхні й об’єм циліндра
|
|
58.
|
|
|
Конус. Площа поверхні й об’єм конуса. Куля. Площа поверхні й об’єм кулі
|
|
59.
|
|
|
Розв’язування задач
|
|
60.
|
|
|
Тематична контрольна робота № 7
|
|
VI. ПОВТОРЕННЯ
І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
(10 год)
61.
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Трикутники
|
|
62.
|
|
|
Розв’язування задач
|
|
63.
|
|
|
Чотирикутники. Многокутники
|
|
64.
|
|
|
Розв’язування задач
|
|
65.
|
|
|
Коло і круг
|
|
66.
|
|
|
Декартові координати та вектори на площині
|
|
67.
|
|
|
Розв’язування задач
|
|
68.
|
|
|
Тематична контрольна робота № 8
|
|
69.
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач прикладного характеру
|
|
70.
|
|
|
Підсумкове повторення та оцінювання за рік
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар